بیماری های ناشی از انتخاب نادرست کفش

کفشهای عروسکی، کفش پاشنه بلند و کفش های باریک و تنگ معمولا مورد پسند زنها میباشند! مردان نیز طیف گسترده ای از سبک های کفش های پاشنه باریک را انتخاب میکنند. اما، این کفش های محبوب دارای ضعف بسیاری هستند که باعث می شود تا کاربر به بسیاری از مشکلات پا دچار شود. در هنگام راه رفتن با این کفش ها فشار اضافی روی پا قرار می گیرد، محیط برای تماس با هوا بسیار تنگ است که موجب پوسیدگی پوست پا میشود. در اینجا چند مشکل رایج ناشی از پوشیدن کفش نامناسب آورده شده است.

  • پای ورزشكاری

بر خلاف اسم این بیماری، پای ورزشکاری یک نوع بیماری پا محسوب میشود. این بیماری یک عفونت قارچی رایج و مسری است که سبب پوسته پوسته شدن، ورم و خارش در مناطق آسیب دیده می شود. مناطقی که معمولا تحت تاثیر این آسیب قرار میگیرند، مناطق بین انگشتان پا هستند.  کفش های تخت و تنگ یکی از دلایل ایجاد این عفونت میباشند.
  • پینه پا

پینه پا به صورت توده ای در اطراف پا یا در بالای پا ظاهر میشود. وقتی کفش های باریک می پوشید، استخوان انگشتان پا به طرف خارج قرار می گیرد و باعث بوجود آمدن پینه می شود. انگشت بزرگ در این شرایط، به جای اینکه مستقیما به سمت جلو باشد، بر روی انگشتان دیگر قرار میگیرد.
  • غده ذرتی

در اصطکاک مداوم، پوست شروع به ساخت لایه های سختی از سلول های پوستی برای محافظت از پوست پا می کند. سلول های پوست از گرد و غبار هایی تشکیل میشوند که اصطلاحا ذرت نامیده می شوند. این سلول های پوستی به رنگ زرد و مسطح ظاهر می شوند.
  • پای دیابتی

افراد مبتلا به دیابت اغلب از آسیب عصبی در پا رنج می برند. به همین علت، اغلب در این مناطق حسی ندارند و هنگامی که در معرض تحریکات پوستی یا حتی پانکراس هستند احساس درد نمیکنند. چنین شرایطی پای دیابتی نامیده می شود. کفش های تنگ با چنین شرایطی ممکن است موجب بروز زگیل یا زخم شود که اگر نادیده گرفته شود می تواند عفونت جدی ایجاد کند.
  • فشار روی انگشتان پا

در نتیجه پوشیدن کفش های تنگ و باریک، انگشتان پا شروع به پیچ خوردن می کنند و بصورت مستقیم نخواهند بود، و بصورت پنجه در میایند. معمولا انگشت دوم بیشتر آسیب میبیند. انگشت میانی هم خم می شود و شروع به مالیدن روی کفش می کند و موجب ایجاد درد می شود. انگشتان پا سفت و سخت می شوند و مفاصل  به طور دائم جابجا میشوند.
  • پاشنه سیخی

هنگامی که زیر استخوان پاشنه شروع به رشد می کند، که بعدا آهکی می شود، موجب ایجاد پاشنه سیخ شده می شود. پاشنه سیخی می تواند تا نیم اینچ گسترش یابد و می تواند باعث درد شدید پاشنه شود.
  • فشرده شدن ناخن های پا

در این شرایط، ناخنهای انگشت پا شروع به خم شدن می کنند و باعث درد شدید می شوند. این وضعیت عمدتا ناشی از فشار ناشی از کفش است. این وضعیت می تواند هنگامی که با قارچ آلوده همراه شود بدتر شود .
  • متاتارالژی

 نوعی بیماری دردناک است که بر ناحیه جلو (متاتارس) پا تاثیر می گذارد. معمولا پاچه پا بیشتر آسیب می بیند در حالی که آن را ملتهب و دردناک میکند. کفش های تنگ همراه با پریدن و دویدین بیش از حد می تواند باعث بروز متاتارس شوند.
شرکت معتبر تکسون با طراحی علمی انواع مختلف کفش ها در صدد رفع این مشکلات برآمده است. در ایران نیز از شرکت های معتبر وارد کننده کفشهای استاندارد و سالم شرکت تک گام را معرفی میکنیم. در زیر چندین محصول تولیدی شرکت تکسون را معرفی کرده ایم.

تعداد لایک ها : 0


نظرات

اولین فردی باشید که برای این مطلب نظر میدهید.

ارسال نظر

جهت ارسال نظر لطفا ابتدا در سایت عضو شوید.